Thursday, March 13, 2014

זכור

במשננ בזבחים כתוב " עז בת שנתה ודאי לכהן, מכאן ואילך ספק" פירוש שאם העז מולידה כבת שנה בטוח שזה בכור ושייך לכהן. כי לא יכול להיות שבגיל הזה כבר היה לה לידה. התס' שואל. טז איך היום מולידות רק בגיל יותר מאוחר? ונותנים תשובה קלאסית: "השתנו הטבעים".
אני פעם פטרתי את הנשים משמיעת פרשת זכור בגלל הסיבה שמופיע " אין דרך נשים לצאת למלחמה" אבל היום שאני חושב על זה עוד פעם אפשר אולי להגיד: "נשתנו הטבעים".
היום דרך נשים זה בהחלט להילחם. לא רק בצבא. אבל גם פה בישוב רואים שלפעמים הנשים נלחמות יותר מהגברים.
אבל אולי זה לא משהוא חדש. לדוגמא: הבת שלי חזרה מהבית ספר וסיפרה לי שילדה מהכיתה התחפשה ליעל כי הסתובבה עם הראש של סיסרא. (אני חושב שיותר מתאים ליהודית כי יעל רק נעצה יתד ולא הורידה את הראש)
אבל בכל אופן מה שרואים מזה שגם פעם הנשים היו לוחמות. יכול להיות שהם שמעו את המצווה מהבעל והבנים שבאו מהבית כנסת. וכך לייבים להטביע את הענין בבית. אולי היום מי שמחפש חומרות יכול לעשות גם וגם.

No comments:

Post a Comment